Jak podróżować teraz Kolejami Wielkopolskimi?
Poznaj zasady bezpiecznej podróży.
Funkcjonowanie Kolei Wielkopolskich i działania prewencyjne
W związku ze stopniowym znoszeniem ograniczeń w przemieszczaniu się od 1 czerwca w środkach komunikacji zbiorowej wszystkie miejsca siedzące mogą być zajęte. Zmiany wprowadzone rozporządzeniem Rady Ministrów z 29 maja 2020 r. dotyczą także wszystkich pociągów Kolei Wielkopolskich.
Bezpieczeństwo jest naszym priorytetem, toteż Pracownicy KW, w tym przede wszystkim zespoły drużyn konduktorskich oraz kas biletowych, otrzymały wytyczne dotyczące postępowania w przypadku zaobserwowania, bądź zgłoszenia się osoby z podejrzeniem zakażenia koronawirusem.
Ograniczenia w rozkładzie jazdy pociągów
Ze względu na wprowadzenie stanu epidemii od 23 marca 2020 r. wprowadzone zostały ograniczenia w kursowaniu pociągów. Na każdej linii, na której połączenia obsługują KW utrzymano minimalną liczbę połączeń umożliwiająca dojazd do/z pracy. Aktualny wykaz zawieszonych pociągów:
Aktualne rozkłady jazdy ze zmianami dostępne są w zakładce Liniowe rozkłady jazdy
Ograniczenia w ruchu pociągów ulegną zmianie z dniem 14.06 – część połączeń zostanie przywróconych.
Obsługa Podróżnych
Sytuacja epidemiologiczna wymusiła wprowadzenie ograniczeń w funkcjonowaniu kas biletowych.
Aktualne godziny otwarcia kas - TUTAJ. Do odwołania nieczynny jest Dworzec Letni w Poznaniu.
Zachęcamy do korzystania z mobilnych kanałów sprzedaży – to sposób wygodny i bezpieczny: przez stronę internetową www.biletwielkopolski.pl lub poprzez telefon, korzystając z aplikacji Bilkom, SkyCash, mPay lub KOLEO. Tak zakupionego biletu nie trzeba drukować, wystarczy podczas kontroli pokazać kod wygenerowany podczas zakupu.
W przypadku podróżnych, którzy nabyli bilety jednorazowe i okresowe za pośrednictwem mobilnych kanałów sprzedaży zwroty należności będą dokonywane wyłącznie na drodze reklamacji: https://koleje-wielkopolskie.com.pl/skargi-i-reklamacje/ wraz z dołączonym oryginałem biletu.
Zgodnie z decyzją Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego honorujemy ważność legitymacji studenckich i doktoranckich przedłużonych do 60 dni po ogłoszeniu zakończenia stanu pandemii.
Od 12 marca do odwołania Biuro Rzeczy Znalezionych Kolei Wielkopolskich zlokalizowane przy ul. Składowej 5F w Poznaniu będzie nieczynne.
Bezpieczeństwo w pociągach
Od 10 marca stosujemy automatyczne otwieranie drzwi. Podczas wsiadania i wysiadania na stacjach nie ma konieczności naciskania przycisku otwierającego drzwi; zostaną one otwarte zdalnie przez maszynistę. Prosimy o zachowanie ostrożności podczas podróży pociągiem i nieopieranie się o drzwi oraz zachowanie bezpiecznej odległości pomiędzy współpasażerami. Na pokładzie pociągu nadal obowiązuje konieczność zakrywania nosa i ust. Dla zwiększenia komfortu podróżowania przy wszystkich drzwiach zainstalowane zostały dozowniki z płynem dezynfekującym.
Czyszczenie pojazdów
Nasze pojazdy są gruntownie i systematycznie czyszczone. Pojazdy elektryczne czyszczone są przez naszych pracowników ,ok. 25 osób, w Punkcie Utrzymania Taboru w Zbąszynku oraz pracowników firmy zewnętrznej na stacjach zwrotnych. Pojazdy spalinowe czyszczone są przez pracowników firmy zewnętrznej w Poznaniu i Lesznie, gdzie znajdują się PUT oraz na stacjach zwrotnych. Ze względu na skutki koronawirusa SARS-Cov-2, dla ich ograniczenia prowadzona jest dodatkowa dezynfekcja wszystkich pojazdów na koniec każdej doby.
Do dezynfekcji stosujemy ciśnieniowe myjki parowe oraz specjalistyczne detergenty wirusobójcze.
Bieżące utrzymanie w czystości pojazdów kolejowych realizowane jest przez: czyszczenie podstawowe zewnętrzne i wewnętrzne (wykonywane raz na 2-4 doby, zgodnie z harmonogramem czyszczeń) oraz czyszczenie pobieżne i pobieżne rozszerzone (wykonywane w przerwach między kursami pociągów lub na stacjach pośrednich. Ponadto podstawowym rodzajem utrzymania w czystości pojazdów kolejowych jest czyszczenie okresowe zewnętrzne i wewnętrzne każdego pojazdu, wykonywane dla każdego pojazdu, co najmniej raz w miesiącu.
Pogorszenie samopoczucia w pociągu?
Prosimy zgłaszać do pracowników naszych drużyn pokładowych wszystkie sytuacje, w której następuje pogorszenie samopoczucia i jest potrzebna pomoc; osobiście, ale również używając specjalnych przycisków bezpieczeństwa, znajdujących się przy drzwiach pociągu. Wówczas przyjazd pogotowia ratunkowego jest realizowany bezpośrednio do chorej osoby w pociągu.